Τετάρτη, 21 Ιανουαρίου 2015

Αποφύγετε τον πρόωρο θάνατο και τις ασθένειες μειώνοντας την καθιστική ζωή, του μαθητή του Γ1 Χρήστου Ζλατίδη

Ο συνολικός χρόνος που περνάει ο σύγχρονος άνθρωπος καθισμένος φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου ή εκδήλωσης χρόνιων παθήσεων, ακόμη και αν γυμνάζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, υποστηρίζουν Καναδοί ερευνητές με άρθρο τους στο επιστημονικό έντυπο Annals of Internal.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τορόντο, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Ιατρικής Ντέηβιντ Άλτερ, έρχονται να επιβεβαιώσουν τα συμπεράσματα προηγούμενων μελετών, σύμφωνα με τα οποία αν κανείς θέλει να είναι υγιής και να ζήσει περισσότερο, δεν πρέπει να προσπαθεί απλώς να αντισταθμίζει την καθιστική ζωή με περιοδική σωματική άσκηση, αλλά πρέπει να περιορίσει, όσο μπορεί, τον χρόνο που παραμένει σωματικά αδρανής.
Βέβαια, οι επιπτώσεις της καθιστικής ζωής είναι ακόμη πιο σοβαρές για εκείνους τους ανθρώπους που γυμνάζονται ελάχιστα ή καθόλου, από ό,τι σε αυτούς που ασκούνται τακτικά.
Σύμφωνα με τους Καναδούς ερευνητές, κάθε άνθρωπος πρέπει να θέσει ως στόχο να μειώσει τον χρόνο που κάθεται μέσα στο 24ωρο κατά τουλάχιστον δύο έως τρεις ώρες. Η αρχή μπορεί να γίνει με το να συνειδητοποιήσει κανείς πόση ώρα περνά καθιστός.

«Όταν κανείς αρχίσει να μετράει τις ώρες που κάθεται, τότε είναι πιο πιθανό να αλλάξει τη συμπεριφορά του», εξηγεί ο Δρ Άλτερ. «Το επόμενο βήμα είναι να θέσει επιτεύξιμους στόχους και να βρει ευκαιρίες για να ενσωματώσει περισσότερες σωματικές δραστηριότητές στην καθημερινότητά του, ώστε να κάθεται όλο και λιγότερο. Για παράδειγμα, στη δουλειά του μπορεί να σηκώνεται όρθιος και να περπατά για ένα έως τρία λεπτά κάθε μισή ώρα ή, όταν βλέπει τηλεόραση και εμφανίζονται διαφημίσεις, μπορεί να σηκώνεται όρθιος και να κάνει κάτι άλλο σε εκείνο το διάστημα», προτείνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου