ΤΡΑΓΙΚΟ ΣΥΜΒΑΝ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΑΘΗΝΩΝ-ΛΑΜΙΑΣ

Τραγικό δυστύχημα στο 83ο χλμ. Αθηνών-Λαμίας.
Την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου συνέβη ένα τραγικό δυστύχημα σε μία έξοδο της Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Θήβας. Ο απολογισμός αυτού του δυστυχήματος ήταν μια 33χρονη γυναίκα, ο 3χρονος γιος της και δύο νέα παιδιά και στενοί φίλοι που σκοτώθηκαν μέσα σε μια κόλαση φωτιάς.
Μια ανεξέλεγκτη Porsche (911 μοντέλο 997 turbo) περιστρεφόμενη εισέρχεται στο χώρο στάθμευσης με το πλάι, τα λάστιχα να καπνίζουν και με υψηλή ταχύτητα. Ο οδηγός έχει χάσει νωρίτερα τον έλεγχο και την κατεύθυνση του οχήματος. Η Porsche περιστρέφεται χωρίς έλεγχο. Παρατηρώντας λοιπόν προσεκτικά το βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα δεν υπάρχει κάποιο διερχόμενο αυτοκίνητο και ο δρόμος είναι άδειος. Δύσκολα μπορεί να υποθέσει κανείς ότι χάθηκε ο έλεγχος από κάποια στραβοτιμονιά λόγω άλλου οχήματος. Ίσως μια στιγμιαία απόσπαση προσοχής, ίσως κάποιο αδέσποτο ζώο ή κάτι άλλο να ήταν η αρχή της συμφοράς. Οδηγικό λάθος; Υπερβολική ταχύτητα;
Είναι εμφανές ότι το αυτοκίνητο είχε υψηλή ταχύτητα μπαίνοντας στο πάρκινγκ. Τη στιγμή της σύγκρουσης έχασαν τη ζωή τους  τέσσερις άνθρωποι. Η Porsche χτυπά με το πίσω μέρος το σταθμευμένο αυτοκίνητο το οποίο προσκρούει πάνω στο κτίριο. Ταυτόχρονα εκσφενδονίζεται από την Porsche το κιβώτιο ταχυτήτων και η μηχανή. Το σταθμευμένο αυτοκίνητο χτυπάει στον τοίχο και κομμάτια του εισέρχονται από την πόρτα μαζί με φλόγες και βγαίνουν από την άλλη πλευρά.
Πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν αναφέρουν ότι η μοιραία Porsche διέθετε χειμερινά ελαστικά ηλικίας 11 ετών. Τα χειμερινά ελαστικά είναι κατασκευασμένα ώστε να προσφέρουν κράτημα σε συγκεκριμένες συνθήκες. Η γόμωσή τους αποτελείται από διαφορετικό υλικό ώστε να εμφανίζουν πρόσφυση σε θερμοκρασίες χαμηλότερες των 7 βαθμών Κελσίου. Παράλληλα, διαθέτουν και διαφορετική χάραξη πέλματος ώστε να μπορούν να αντεπεξέρχονται σε χιόνι, πάγο ή λάσπη. Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνουν οι κατασκευαστές τα χειμερινά ελαστικά έχουν χαμηλότερους δείκτες ταχύτητας σε σύγκριση με αντίστοιχα θερινά λάστιχα. Ακόμα και σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων συστήνεται να μην υπερβαίνουν το όριο των 250 km/h όταν εξοπλίζονται με χειμερινά ελαστικά.
Έτσι, σε αντίθεση με τα παραπάνω, τα χειμερινά ελαστικά δεν προορίζονται για γρήγορη οδήγηση και σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών (την ημέρα του ατυχήματος η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 17 βαθμούς) επειδή σε αυτές τις συνθήκες η ειδική γόμωση τους σχεδόν παραμορφώνεται παρουσιάζοντας απώλεια πρόσφυσης.
Φυσικά, είτε μιλάμε για χειμερινά είτε για θερινά, ένα ελαστικό ηλικίας 10 ετών είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Ειδικά σε υψηλές ταχύτητες που η θερμοκρασία ανεβαίνει, είναι πολύ πιθανό να αποκολληθούν κομμάτια από το πέλμα και να σκάσει το λάστιχο εν κινήσει. Έτσι, αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες αυτές σχετικά με τα ελαστικά μάλλον πρόκειται για μια αμέλεια που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο τραγικό συμβάν.
Παναγιώτης Κατσαδούρης, Πάνος Κόλλιας, Γ2.










Επισκεφθείτε τον Μετεωρολογικό Σταθμό των Αρσακείων - Τοσιτσείων Σχολείων στο meteo.gr :



Quiz