Συμμετοχή με 2 δράσεις του Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης στον 4ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό με τίτλο «BravoSchools - Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο»




 

    Οι μαθητές από το τμήμα-μάθημα «Μηδενικά απορρίμματα – Zero waste» της Ζώνης Αθλητισμού και Πολιτισμού της Α΄ τάξης και οι μαθητές από το τμήμα-μάθημα «Δημιουργώ έναν καλύτερο κόσμο: Προσφέρω και Ενεργώ» της Ζώνης Επιστημών και Πολιτισμού της Β΄ τάξης συμμετέχουν στον 4ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό με τίτλο «BravoSchools - Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο» (www.bravoschools.gr). Ο διαγωνισμός υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας (Φ15/162831/Δ2) και στοχεύει στην προώθηση των 17 στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ στην ελληνική κοινωνία.




    Οι μαθητές της Α΄ τάξης, με την καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριάς τους, κυρίας Λουκίας Σπυράτου, υλοποίησαν δράσεις που αφορούν την επίτευξη του 12ου παγκόσμιου στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, που αφορά στην βιώσιμη κατανάλωση και παραγωγή αγαθών. Καλλιέργησαν τα δικά τους λαχανικά, τα οποία και θα προσφέρουν σε κοινωφελή ιδρύματα μέσω της ΜΚΟ «Μπορούμε», έφτιαξαν το δικό τους λίπασμα (κομποστοποίηση) και ετοίμασαν κουπόνια δώρων, «φιλικά προς το περιβάλλον», τα οποία χάρισαν τις μέρες των Χριστουγέννων στα αγαπημένα τους πρόσωπα. Επίσης, δημιούργησαν αφίσα, η οποία αποτελεί έναν χρήσιμο και πρακτικό οδηγό με προτάσεις για μηδενικά απορρίμματα - Zero waste. Μέσα από τις παραπάνω δράσεις τα παιδιά έμαθαν για τον βιώσιμο τρόπο παραγωγής και κατανάλωσης που βασίζεται στην πρόληψη και μείωση απορριμμάτων, στην ανακύκλωση και στην επαναχρησιμοποίηση υλικών. Σε μια εποχή που τα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα πληθαίνουν, αυτό που πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά μας είναι ότι η πραγματική ανάπτυξη και η ευημερία επιτυγχάνονται μέσα από μικρές καθημερινές αλλαγές που ο καθένας μας οφείλει στον εαυτό του, στους συνανθρώπους του  αλλά και στις επόμενες γενιές.



    Οι μαθητές της Β΄ τάξης, με την καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριάς τους, κυρίας Κατερίνας Ζαχαροπούλου, επικεντρώθηκαν στον 10ο στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, ο οποίος επιδιώκει την επίτευξη λιγότερων ανισοτήτων εντός και εκτός των χωρών σε τομείς όπως η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης και σε άλλα αγαθά. Αρχικώς, ενημερώθηκαν για την απόλυτη και τη σχετική φτώχεια, τους δείκτες υλικής αποστέρησης, τη σπατάλη τροφίμων στις ανεπτυγμένες χώρες, τη σύνδεση του καταναλωτισμού με τη φτώχεια και τη λειτουργία του κοινωνικού κράτους. Στη συνέχεια, επεξεργάστηκαν το υλικό που υπάρχει στην  ιστοσελίδα https://www.gapminder.org/dollar-street και ανά ομάδες ανέλαβαν να μελετήσουν τις συνθήκες ζωής των οικογενειών σε μία χώρα που επέλεξαν οι ίδιοι. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία ενός αρχείου powerpoint με πληροφορίες για τις συνθήκες ζωής 3 οικογενειών ανά χώρα, χαμηλού, μεσαίου και υψηλού εισοδήματος, για τις ακόλουθες χώρες: Γαλλία, Καμπότζη, Κίνα, Πακιστάν και Τανζανία.











Επισκεφθείτε τον Μετεωρολογικό Σταθμό των Αρσακείων - Τοσιτσείων Σχολείων στο meteo.gr :



Quiz