Σίγουρα όλοι μας στο μάθημα της ιστορίας λίγες φορές καταφέραμε να παρακολουθήσουμε την καθηγήτριά μας που παιδευόταν να μας διδάξει τη μυθολογία και γενικά τι συνέβαινε παλιά στον κόσμο και προσπαθούσε να μας περάσει χρήσιμες πληροφορίες. Εμείς, αντιθέτως, είχαμε την προσοχή μας στον διπλανό μας που έκανε ανοησίες η και έφτιαχνε σαΐτες η στο κουτσομπολιό που κάναμε με το πίσω θρανίο. Σίγουρα, όμως, όλοι μας στη κάποια στιγμή αναζητήσαμε ιστορικές πληροφορίες που θα ξέραμε, άμα είχαμε προσέξει τότε στο μάθημα της ιστορίας. Άρα, ας αναρωτηθούμε αν ήταν σημαντικό να προσέχαμε στο μάθημα της ιστορίας. Μας ωφελούσε σε κάτι;
Αρχικά είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τους λόγους που διδάσκεται η ιστορία:
1) Η ιστορία μας βοηθάει να καταλάβουμε τον τρόπο ζωής των ανθρώπων παλιότερα, τις δυσκολίες που υπήρχαν παλιότερα και πώς αντιμετωπίζονταν αυτές. Επίσης πώς ήταν η κοινωνία παλιά και το κράτος. Αν κατανοήσουμε τη νοοτροπία των ανθρώπων του παρελθόντος σίγουρα θα καταλάβουμε και τη σύγχρονη εξέλιξή τους.
2) Η ιστορία περιέχει την ταυτότητα πολλών ανθρώπων, καθώς μέσα από αυτήν μπορούμε να κατανοήσουμε την εξέλιξη και τη διαμόρφωση θεσμών και ολόκληρων χωρών.
3) Μας βοηθά να ξέρουμε την εξέλιξη των κοινωνιών και να συγκρίνουμε τη χώρα μας με άλλες χώρες και κοινωνίες.
Συμπερασματικά με την εκμάθηση της Ιστορίας, αναπτύσσεται η κριτική σκέψη, ενισχύεται η πολιτική μας γνώση και δεχόμαστε με μεγαλύτερη κατανόηση το διαφορετικό. Και όλα αυτά συμβάλλουν στη δημιουργία ενός υπεύθυνου πολίτη.
Η γνώση και η εκμάθηση της Ιστορίας θα μπορούσε να αποτελέσει ευχάριστη ώρα για τους μαθητές άμα συνδυαστεί με τη χρήση σύγχρονων πολυμέσων. Για παράδειγμα, θα μπορούσε στο σχολείο να διδάσκεται η Ιστορία ηλεκτρονικά, ώστε να μη βαριούνται οι μαθητές με το πολύ μπλα μπλα. Έτσι, και θα πειστούν οι μαθητές να διαβάζουν αλλά και θα γίνει πιο ευχάριστη η ώρα της Ιστορίας. Θα μπορούσε, επίσης, να αλλάξει ο τρόπος που γίνεται το μάθημα. Ενδεικτικά, θα μπορούσαμε να μη μαθαίνουμε απ’ έξω το κείμενο, αλλά να διαβάζουμε, ώστε να καταλαβαίνουμε το νόημα του κειμένου που διαβάζουμε.