Ο ριψοκίνδυνος Δημήτηρης Καμπέρος - Δημήτρης Μπούρης (Γ3)



Ο Δημήτρης Καμπέρος  γεννήθηκε το 1883 και πέθανε το 1942 κατά την διάρκεια της κατοχής. Υπήρξε σημαντικό πρόσωπο της  Πολεμικής Αεροπορίας στην Ελλάδα καθώς ήταν ένας από τους έξι πρώτους Έλληνες αεροπόρους  και διακρινόταν για τους επικίνδυνους ελιγμούς του και ίσως για τον απρόβλεπτο χαρακτήρα του.

Ο Καμπέρος πολέμησε στους βαλκανικούς  πολέμους και  ύστερα μετατάχθηκε στην Αεροπορία. Ήταν ο ένας από τους έξι Έλληνες αξιωματικούς που εστάλθη καν για αεροπορική εκπαίδευση στην Γαλλία το 1911 στο κέντρο του Henri Farman. Τότε αγοράσθηκαν από τον Henri Farman τέσσερα βενζινοκίνητα διπλάνα, που αποτέλεσαν τη βάση ίδρυσης της Ελληνικής πολεμικής αεροπορίας.
 Στις 13 Μαΐου 1912 ο Καμπέρος πραγματοποίησε την πρώτη πτήση με στρατιωτικό αεροπλάνο στην Ελλάδα, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους αφού τροποποιήσε ο ίδιος  το αεροσκάφος του σε υδροπλάνο, έσπασε το τότε παγκόσμιο όριο ταχύτητας των 110 χιλιομέτρων την ώρα. Στις 11 Οκτωβρίου 1912 με αφετηρία το μικρό αεροδρόμιο της Νικόπολης στην Πρέβεζα, λίγες μέρες πριν την απελευθέρωση της Πρέβεζας στις 21 Οκτωβρίου 1912, εκτέλεσε την πρώτη του αναγνωριστική αποστολή κατά την έναρξη του Α' Βαλκανικού Πολέμου. Αυτό θεωρείται σήμερα και ως η πρώτη χρήση αεροπλάνου για στρατιωτικό σκοπό καθώς οι μεγάλες συνάμεις όπως η Αγγλία και η Γαλλία χρησιμοποίησαν αεροπλάνα για επιδρομές δύο χρόνια μετά.

Όταν ακούμε το επίθετο αυτού του ανθρώπου μας έρχεται στο μυαλό η λέξη «τρελοκαμπέρος». Ο  χαρακτηρισμός αυτός προέρχεται από το ονομά του και  είχε δωθεί σε μία γυναίκα η οποία ήταν πολύ τρελή.  Και προφανώς έμεινε στην ιστορία . Έτσι χρησιμοποιούμε αυτήν την λέξη μέχρι και σήμερα για να πούμε κάποιον ριψοκίνδυνο.








Επισκεφθείτε τον Μετεωρολογικό Σταθμό των Αρσακείων - Τοσιτσείων Σχολείων στο meteo.gr :



Quiz